본문 바로가기
VisualStudio.C++.C#/코딩팁,함수활용,단편

유니티 에서 C++ 로 제작된 DLL 활용 방법 . native plug-ins

by i.got.it 2024. 7. 10.

 

 

 

 

유니티 에서 제공하는 DLL 활용 방법 설명 페이지 

 

- https://docs.unity3d.com/Manual/Plugins.html

 

Unity - Manual: Plug-ins

Assembly Definition File Format Import and configure plug-ins Plug-ins In Unity, you normally use scriptsA piece of code that allows you to create your own Components, trigger game events, modify Component properties over time and respond to user input in

docs.unity3d.com

 

 

C++ 로 제작된 DLL 류들은  "native plug-ins" 라는 용어로 표현.  

C# 클래스 라이브러리 형식으로 제작된 DLL 류들은 "managed plug-ins"라는 용어로 표현.  

 

유니티에서 native plug-ins  활용 방법 설명 페이지  

https://docs.unity3d.com/Manual/NativePlugins.html

 

Unity - Manual: Native plug-ins

Building plug-ins for desktop platforms Native plug-ins Unity supports native plug-insA set of code created outside of Unity that creates functionality in Unity. There are two kinds of plug-ins you can use in Unity: Managed plug-ins (managed .NET assemblie

docs.unity3d.com

 

 

 

유니티에서 아래 C# 스트립트 코드 이용해야 함이 핵심. 유니티의 특수성은 아니며  C# 에서 C++ DLL 활용위한 C# 의 문법 체계. 

 

using UnityEngine;
using System.Runtime.InteropServices;

class ExampleScript : MonoBehaviour {
    #if UNITY_IPHONE
    // On iOS plugins are statically linked into
    // the executable, so we have to use __Internal as the
    // library name.
    [DllImport ("__Internal")]
    #else
    // Other platforms load plugins dynamically, so pass the
    // name of the plugin's dynamic library.
    [DllImport ("PluginName")]   
    #endif
    private static extern float ExamplePluginFunction ();

    void Awake () {
        // Calls the ExamplePluginFunction inside the plugin
        // And prints 5 to the console
        print (ExamplePluginFunction ());
       }
    }

 

 

 

 

 

 

 

 


첫 등록 : 2024.07.10

최종 수정 : 

단축 주소 : https://igotit.tistory.com/5726


 

댓글



 

비트코인




암호화폐       외환/나스닥/골드         암호화폐/외환/나스닥/골드
     
현물 |선물 인버스 |선물 USDT       전략매니저(카피트레이딩)         프랍 트레이더 온라인 지원가능. MT4,MT5